söndag 16 november 2008

Helgen

Mamma och Pelle har varit och hälsat på i helgen. Det var trevligt, nu är jag trött och lite bakis.

Vi har hunnit med sjukt mycket London turist grejer. I går började vi med att gå till Tate britain och kolla på Bacon utställningen. Jag köpte Till vildingarnas land i shoppen. Det känns som det är okej nu när jag pluggar illustration att köpa barnböcker för de fina bildernas skull. Sen tog vi bussen till covent garden. Vi åkte förbi massa tursit attraktioner, westminster abby, big ben och trafalgar square.

I Covent garden gick runt ett tag och kollade i butiker och letade efter nånstans att äta lunch. Pelle ville äta på en pub eftersom vi ju var i England så då blev det så. Jag och Christer åt paj med sötpotatis och ost som serverades med grekisk sallad, det var riktigt gott! Efter maten tog vi en långpromenad hem och vilade en stund.

På kvällen gick vi, alla utom Christer som gjorde annat, och tittade på musikalen Wicked. Det var rätt pampigt. Fast för min del hade det gärna fått vara ännu pampigare. Vi avslutade med middag på en indisk restaurang.

I dag gick vi på Spitalfields market och sen åt vi lunch på ett ställe i närheten. Jag åt en "falafel delux burgare". På den hade de lagt på hur mycket goda grejer som helst. Falafel, halloumi, rödbetor, ruccola, tsatsiki och så vidare. Till efterrätt fick jag en soya cappuchino.

Jag köpte den här tiger masken i en leksaks affär vid marknaden.

Inga kommentarer: