söndag 14 december 2008

vad vi gjorde i går och vad jag gjort i dag

Idag har jag varit värsta super hemma frun. Jag har diskat, damsugit, tvättat och bäddat rent sängen. Men igår var jag dock man. Då bjöd jag Christer på indisk restaurang och beställde för båda och hade mig. Först var vi lite missnöjda när vi kollade på menyn för att alla huvudrätter var kött och det ända vegetariska var side dishes. Men det visade sig att det var ganska bra. Vi beställd in fyra olika side dishes och varsin ris (och öl, såklart!). Var jätte gott och kul att äta fyra olika rätter istället för bara en!

Efter maten tog vi tuben till shoreditch för att träffa några kompisar på t bar. Vi kom dit ganska tidigt och de andra var inte är där ännu. Vi drack varsin öl och beslutade ganska snabbt att det här stället funkade inte för oss. House musik i en stor källare, låter kanske som en dröm för vissa men inte för mig. Istället gick vi iväg till Prague, en tjeckisk pub som vi spanat på ganska länge. Såg att Christer hade skrivit i sin blogg att den var "hyfsad" eller nått sånt men jag skulle nog gå lite längre i min entusiasm och säga att jag gillade det. Trevlig stämimng och massa god tjeckisk öl, kommer defenitivt att återvända.

Men i morgon är det slut på det sköna livet. Då måste jag absolut ta tag i min uppsatts. Ska börja med att åka ut till Camberwell (urk, är lite trött på söder just nu) och gå till skolbiblioteket.

Inga kommentarer: