måndag 8 december 2008

Skönt

Nu är jag och hela lägenheten rena. Relativt alla fall. Jag har sett saker jag önskar att jag inte hade men det är bara att förtränga. Blir mer och mer sugen på att flytta. Men det är jobbigt och besvärligt och enligt kontraktet måste vi bo här i 6 månader eller hitta nån annan som tar över. Vet inte riktigt om jag klarar av att lura nån annan att flytta in i skiten.

Igår var jag på V&A och avslutade min skissbok. Det var mycket folk där eftersom det var söndag. Kännde mig som en del av utställningen själv. Först kom ett barn stirrade på mig när jag ritade i cirka 5 minuter. Hennes generade pappa bad om ursäkt och försökte gång på gång locka henne därifrån men hon vägrade. Lite senare började en medelålders fransk (?) man prata med mig. Han frågade om jag var fransk och sa att jag påminde honom om nån han kände. Sen ville han ha mitt telefonnummer för att bjuda mig på mat. Nej tack, sa jag.

I lördags var vi hemma hos en kompis och umgicks. Det var jag Christer och massa asiater. De flesta gick hem tidigt men vi och två och av de som bodde där beslutade oss för att gå ut och försöka ta en drink. Det visade sig vara svårare än man kunde tro eftersom klockan var runt halv ett och alla pubar började stänga. Men tillslut hittade vi ett ställe allafall och fick varsin japansk öl.

Jag tror jag har blivit vald till heders asiat.

Inga kommentarer: