måndag 29 september 2008

Vad vi gjorde i helgen:

Fredag: På kvällen gick jag och Christer på en miniatyr pubrunda i vårt område. Trevliga ställen men ölen verkar vara lite väl dyr här. Runt 3,20 pinten, det är ju nästan som i sverige.

Lördag: Åkte ut till Ikea på dagen och köpte grejer till lägenheten, landladyn har lovat att betala för det mesta. Ikea låg i zon 3 och det tog oss cirka en och en halv timme med bussen. Galet! Och Ikea var ju som vanligt också galet, förhoppningsvis behöver jag inte åka dit på länge.
På kvällen gick jag ut med den svenska tjejen som vi bodde med på Coleman road, hennes kompis som var och hälsade på och en amerikask tjej de träffat dagen innan på ett internet café. Vi gick till Fabric, en av Londons största klubbar. Inte riktigt min grej kanske, suprise suprise. Men nu har jag allfall testat! När jag tog bussen hem från Oxford cirkus vid halv fem var det fortfarande massor av folk ute på stan.

Söndag: Gick på blind-date med en svenska tjej som också ska gå på Camberwell. Träffade henne genom London svenskar forumet. Vi träffades vid fyra vid Green park, gick runt där en stund. Sen gick vi till St James park (ligger precis bredvid) och drack te och försökte mata ekorrarna. Det var trevligt, soligt och fint väder. Vid sju tog vi oss till The Hub som är typ Univerity of Arts student bar, skulle vara nån grej där. Grejen var dock inte så mycket att hänga i julgranen, så vi drack varsin öl och åkte hem.

Och nu är det måndag, och Christers b-day! I morse, vid tio, var jag på rundtur i skolan. Vi var bara fyra pers! Men det var shysst, en av tjejerna skulle gå Design practice som vi kommer att läsa tillsammans med. Hon var inte heller färdig med projektet, skönt! Kul att se lite mer av skolan också.
Efter det tog jag bussen hem och gick till Sainsburys och köpte chocklad eclairs med vispgrädde för att överaska Christer med. Eftermiddagen spenderade vi i Hyde och St James park, gick så mycket att det kändes som att benen skulle trilla av. Sen åkte vi hem och åt lyx pizza från Pizza express. Man kan ju ha det sämre!

Inga kommentarer: