söndag 5 oktober 2008

Laundrette

Som ju alla vet är att tvätta den tråkigaste och mest värdelös hushållssysslan att utföra (det enda som skulle eventuellt kunna räknas som värre är att diska). Och var det inte jobbig att göra förut som är det nu. Numera måste vi nämligen gå till en laundrette för att tvätta. Vi var där idag, £1o gick det på med en lite, en stor maskin och torktummling. När det är så dyrt att tvätta får man ha samma underkläder på sig hela veckan!

En sak jag har kommit fram till är att England är ett u-land jämfört med Sverige. För att bo i "svensk standard" måste man typ vara miljonär. Våran lägenhet har enkelglasade fönster och en heltäckingsmatta som nog aldrig har sett en mattvätt. Precis innan vi flyttade hit tvättade jag mina tofflor i maskin så att de var helt vita under, efter två veckor här är de mörkbruna!

I morgon börjar jag skolan på riktigt. Konstigt nog är jag inte nervös. Men jag hinner väl bli tills i morgon. Det ända jag känner mig lite orolig för är projektet. Jag är nämligen inte klar än och nu börjar det verkligen bli kris med tiden! Jag har varit alldelles för lätt distraherad och ofokuserad. Känner inte heller att det blir så där himlans bra. Men jag har ju två år till på mig att imponera dem!

Inga kommentarer: